Szpital Specjalistyczny Pro-Familia

multo-box: jest

multo-box: jest

Komfort pobytu w szpitalu

W Szpitalu Specjalistycznym PRO-FAMILIA w Rzeszowie łączymy najwyższą jakość opieki medycznej z komfortem pobytu. Dlatego stworzyliśmy nowoczesną i przyjazną przestrzeń, zapewniającą spokój i wygodę podczas pobytu w naszym szpitalu.

Na pacjentów czekają komfortowe pokoje z łazienkami, które gwarantują wygodę, intymność i prywatność podczas pobytu.

Podczas pobytu pacjenci i ich bliscy mogą korzystać z wielu udogodnień, w tym:

  • bezpłatnego dostępu do Internetu,
  • dystrybutorów z wodą pitną dostępnych na oddziale,
  • automatów z przekąskami i napojami gorącymi,
  • Bistro Pro-Familia z codziennie świeżymi posiłkami i napojami,
  • Sklepu Medycznego Pro-Familia z artykułami niezbędnymi dla mamy i dziecka,
  • Apteki Pro-Familia z pełnym asortymentem leków i produktów medycznych.

multo-box:

Przyjęcie do szpitala - informacje dla pacjenta

  
Prosimy o zgłaszanie się na Izbę Przyjęć w terminie i o godzinie wskazanej przez lekarza kierującego. Jeżeli godzina nie została wyznaczona, prosimy o przybycie między 7:00 a 9:00 rano.

Przygotowanie do przyjęcia

  • Jeśli zabieg ma odbyć się w znieczuleniu prosimy o pozostanie na czczo, chyba że lekarz kierujący zalecił inaczej.
  • W dniu przyjęcia należy przyjąć swoje leki tak jak dotychczas, z wyjątkiem leków przeciwcukrzycowych i przeciwzakrzepowych - ich stosowanie należy omówić z lekarzem.
  • Do wszystkich planowych zabiegów i operacji zaleca się posiadanie szczepienia przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby typu B ( co najmniej 2 dawki).

Niezbędne dokumenty i rzeczy osobiste:

  • dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport),
  • skierowanie do szpitala,
  • piżama, szlafrok, pantofle oraz przybory toaletowe,
  • oryginał potwierdzonej grupy krwi lub KrewKarta,
  • aktualne badania laboratoryjne (morfologia, elektrolity, czasy APTT, INR, PT) oraz dodatkowe badania wskazane przez lekarza podczas kwalifikacji,
  • wyniki badań diagnostycznych dotyczące aktualnego zabiegu (np. USG, rezonansu magnetycznego, tomografii komputerowej, RTG, biopsji, badań histopatologicznych),
  • dokumentacja dotycząca dotychczasowego leczenia (np. kart informacyjne ze szpitala),
  • jeżeli Pacjent ma choroby przewlekłe zaświadczenie od lekarzy specjalistów np. neurolog, kardiolog, endokrynolog o stanie zdrowia oraz modyfikacji leczenia w okresie okołooperacyjnym,
  • wykaz aktualnie przyjmowanych leków.

Przed planowanym zabiegiem w Szpitalu Specjalistycznym PRO-FAMILIA obligatoryjna jest wizyta w Poradni Anestezjologicznej celem kwalifikacji.

multo-box: jest

Przyjęcie na podstawie skierowania

Jeżeli zostali Państwo skierowani do zabiegu z poradni specjalistycznej Szpitala Pro-familia prosimy o zgłoszenie się w Izbie Przyjęć w terminie wyznaczonym przez lekarza kierującego.

W przypadku skierowania na zabieg z innej placówki w celu ustalenia terminu zabiegu (wpisania na listę oczekujących) prosimy o kontakt telefoniczny z sekretariatem medycznym odpowiedniego oddziału lub o osbiste zgłoszenie się w Izbie Przyjęć.

Oryginał skierowania należy dostarczyć do szpitala nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących. Skierowanie można dostarczyć: osobiście, przez osobę trzecią lub wysłać je do szpitala pocztą. W przypadku e-skierowania pacjent nie ma obowiązku dostarczania dokumentu w formie papierowej – wystarczy podać kod e-skierowania oraz PESEL.

multo-box: jest

Przyjęcie w trybie nagłym

W stanach nagłych, gdy nieudzielenie pomocy medycznej może skutkować utratą zdrowia lub życia, świadczenia zdrowotne udzielane są bez wymaganego skierowania. Informacja dotyczy Oddziału Ginekologii i Położnictwa oraz Oddziału Pediatrii.

Obywatele państw członkowskich UE zobowiązani są do przedstawienia Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

multo-box: jest

Regulamin odwiedzin

Odwiedziny ułatwiają pacjentom adaptację w środowisku szpitalnym, utrzymywanie kontaktów rodzinnych, z osobami bliskimi lub przedstawicielami ustawowymi, społecznych i zawodowych oraz wspomagają dotychczas prowadzone aktywności. Przestrzeganie regulaminu ma na celu ustalenie zasad odwiedzin w sposób, który nie zakłóca funkcjonowania szpitala, nie naraża innych pacjentów i nie stwarza zagrożenia zdrowotnego. Osoby odwiedzające prosimy o uszanowanie prawa do zachowania prywatności pacjentów hospitalizowanych w salach wieloosobowych oraz przestrzeganie poniższych zasad.

multo-box: jest

Zasady ogólne

Odwiedziny pacjentów odbywają się za ich zgodą.

Odwiedziny są możliwe codziennie w godzinach 11:00 - 18:00, jeżeli nie zakłócają wizyt lekarskich, zabiegów diagnostycznych, leczniczych i pielęgnacyjnych, podawania posiłków.

Miejscami przeznaczonymi do odwiedzin są sale chorych, hole przy oddziałach oraz strefy pacjenta wyposażone w miejsca siedzące.

Zaleca się odwiedziny pacjentów jednocześnie przez nie więcej niż jedną osobę. Należy unikać gromadzenia się osób odwiedzających w jednym miejscu/pomieszczeniu.

Osoba odwiedzająca chorego nie może mieć objawów infekcji oraz choroby zakaźnej.

Osoba bliska może przynieść pacjentowi rzeczy osobiste, środki czystości i ewentualnie jedzenie, po wcześniejszym uzgodnieniu z personelem oddziału (lekarzem, pielęgniarką, dietetykiem). Ilość dostarczanych rzeczy powinna być ograniczona do minimum – wszystkie przedmioty muszą mieścić się w szafce przyłóżkowej pacjenta.

Dzieci oraz osoby małoletnie mogą uczestniczyć w odwiedzinach wyłącznie pod nadzorem osoby pełnoletniej.

Sprawowanie opieki nad chorym przez rodzinę i bliskich opisane jest w Regulaminie danego oddziału.

W przypadku pacjenta będącego osobą małoletnią, Szpital zapewnia możliwość stałej obecności rodzica lub opiekuna.

multo-box: jest

Sytuacje szczególne

Zasady porodów rodzinnych lub obecności osoby trzeciej w trakcie porodu określa Regulamin Kliniki Ginekologii i Położnictwa z Pododdziałem Patologii Ciąży.

Szczegóły dotyczące odwiedzin pacjentów w OIOM-ie:

  • zasady dotyczą OIOM-u noworodkowego (tel. 17 77 35 865) oraz sal pooperacyjnych,

  • termin odwiedzin każdorazowo ustalany jest bezpośrednio z personelem Oddziałów,

  • osoba odwiedzająca musi posiadać zestaw ochronny (fartuch jednorazowy oraz maseczka).

W sytuacji ostatniego pożegnania o liczbie jednoczesnych odwiedzających decyduje lekarz dyżurny, uwzględniając warunki epidemiologiczne, lokalowe oraz oczekiwania pacjenta i osób bliskich.

multo-box:

Wszelkie zauważone nieprawidłowości należy zgłosić personelowi medycznemu Oddziału. Niewłaściwe i niezgodne z prawem zachowanie się osób odwiedzających może skutkować wyproszeniem z Oddziału.

Szpital może wprowadzić ograniczenie lub wstrzymać odwiedziny w uzasadnionych sytuacjach, np. w przypadku zagrożenia epidemicznego. Powyższa informacja zostanie przekazana pacjentom, a także zamieszczona przy wejściu do Oddziału lub stronie internetowej. Ze względu na sezonowość występowania infekcji, w okresach zwiększonej częstotliwości zachorowań na choroby zakaźne, zaleca się  zasłanianie ust i nosa maseczką ochronną.

multo-box: jest

Dostępność w naszym Szpitalu

Dbamy o to, aby każdy pacjent miał równy dostęp do usług medycznych, informacji oraz infrastruktury. Nasz Szpital podejmuje szereg działań, aby zapewnić przyjazne i dostępne środowisko zarówno osobom z niepełnosprawnościami, jak i wszystkim, którzy potrzebują szczególnego wsparcia. 

Jeśli potrzebujesz naszego wsparcia, możesz skontaktować się z:

Koordynatorem ds. Dostępności Renatą Bizoń
email: dostepnosc@pro-familia.pl
tel. : 534 640 770

multo-box: jest

Pełnomocnik ds. pacjenta

Każdy pacjent ma prawo zgłoszenia skargi, wniosku, uwagi lub opinii dotyczącej działalności Szpitala i poszczególnych oddziałów.

Zgłoszenia mogą być składane w każdej formie – ustnie, pisemnie, telefonicznie lub mailowo bezpośrednio do:

Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta Pawła Kruczka
email: prawapacjenta@pro-familia.pl
tel.: 17 773 57 52

Skargę możesz złożyć również u Kierownika oddziału, w którym przebywasz, lub bezpośrednio do Dyrektora Szpitala — wysyłając wiadomość e-mail na adres sekretariat@pro-familia.pl, przesyłając pismo na adres Szpitala albo kontaktując się telefonicznie pod numerem 17 773 57 40.
  
Twoje prawa i obowiązki w szpitalu - dowiedz się więcej

multo-box: jest

multo-box: jest

multo-box:

multo-box:

multo-box: